loading...

hamyar

بازدید : 1
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 13:06

کوهنوردی در تهران

ورزش کوهنوردی یکی از لذت بخش ترین و پر طرفدارترین ورزش هاست، برای حفظ و بهبود سلامت فیزیکی و همچنین آرام گرفتن روح آدمی بسیار مناسب است. تماشای طبیعت بکر و دست نیافتنی، نفس کشیدن در هوای تمیز و سپری کردن اوقاتی خوش در طبیعت زیبا از مزایای ورزش کوهنوردی است. همانطور که می دانید در مقاله های قبلی درباره جاذبه های دیدنی و گردشگری در تهران پرداختیم اما در این مقاله آس چارتر سعی دارد درباره کوهنوردی در تهران بپردازد، علاقه مندان به این ورزش کوهنوردی تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با مسیرهای کوهنوردی و رعایت اصول و نکات خاص و ایمن این ورزش بیشتر آشنا شوید. آُس چارتر به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید بلیط چارتری هواپیما زاهدان تهران را به راحتی دریافت نمایید.

کوهنوردی در درکه تهران

درکه در دامنه کوهی در شمال تهران و نزدیک به دو محله ولنجک و اوین قرار دارد. درکه یکی از محله ها و مناطق گردشگری است که در منطقه 2 تهران قرار دارد. درکه یکی از پر ترددترین مسیرهای کوهنوردی در تهران محسوب می شود، ارتفاع این منطقه ی کوهستانی ۲۵۵۰ متر است. مسیر درکه تا پلنگچال حدودا ۱۰ کیلومتر فاصله دارد که یکی از مسیرهای پرطرفدار کوهنوردی در تهران است، همچنین مسیر دسترسی به ۲ مقصد اصلی کوهنوردی در تهران، از درکه آغاز می‌ شود که شما می‌ توانید با توجه به شرایط خود یکی از این مسیرها را انتخاب و کوهنوردی خود را آغاز کنید. برای صعود به سمت قله توچال جاذبه های زیاد و منحصربفردی مانند: هفت‌حوض، جنگل کارا، زردبند، اذغال چال، دو آب پلنگ چال، پناهگاه پلنگچال، بند شاه نشین، کفو، هفت چشمه در میان مسیر وجود دارد که از دیدن آنها لذت خواهید برد. همچنین شما در میان مسیر می توانید امکاناتی از قبیل رستوران، کافه، قهوه خانه، سرویس بهداشتی، مرکز اطلاع رسانی فدراسیون کوه نوردی، مسجد جامع درکه، بانک، بازار میوه و تره بار و خانه معلم و … در طول مسیر ببنید و کمی به استراحت بپردازید، جالب است بدانید درکه یکی از راحتترین مسیرها را برای کوهنوردی دارد، بنابراین مناسب برای مبتدیان کوهپیمایی و حتی خانواده ها است به همین خاطر اکثرا این مسیر را برای کوهنوردی انتخاب می کنند.

آدرس کوه درکه: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، درکه

بازدید : 1
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 15:22

محله های تبریز

شهر تبریز یکی از کلان‌ شهرهای ایران محسوب می شود، سومین شهر بزرگ و پرجمعیت در ایران که از تاریخی ترین شهرهای کهن ایران نیز محسوب می شود، تبریز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، در این مقال آس چارتر قصد دارد به معرفی محله های تبریز بپردازد، شهر تبریز دارای 10 منطقه می باشد که در هر کدام از آنها محله های تاریخی و مدرن زیادی قرار دارد، آشنایی با محله های تبریز می تواند گزینه مناسبی باشد برای انتخاب محل سکونت که از مهم ترین شاخصه های زندگی مردم می باشد، محله هایی که دارای امکانات مناسب و موقعیت جغرافیایی مناسبی برای زندگی باشند. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد تبریز را در این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

بازدید : 1
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 11:19

زبان زرتشتیان

بیشتر زرتشتیان به گویش بهدینی، یکی از زبان‌های رایج در مرکز ایران صحبت می‌کنند. پس از انقلاب مشروطه، با تشکیل مجلس شورای ملی، نمایندگی اقلیت های مذهبی در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت. از جمله نمایندگان زرتشتیان حتی پس از انقلاب 1357 نیز این موضوع در قانون اساسی پابرجا بود.

ریشه نام زرتشت

نام زرتشت ترکیبی از زرت زرد و زرین یا پیر می باشد و اشترا برخی معتقدند به معنای شتر است، و عده ای نیز به معنی ستاره، دارنده شتر زرد، دارنده شتر پیر، دارنده شتر با جرات، استاد شتر زرد، استاد شتر پیر، استاد شتر شجاع، زرد درخشان طلا، فرزند ستاره، ستاره درخشان و نور طلایی که از مشهورترین واژه هایی هستند که محققان تاکنون به آن اشاره کرده اند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در مشهد می باشد.

بازدید : 6
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:27

غار علیصدر همدان

از معروف ترین جاذبه های همدان می توان به غارعلیصدر اشاره کرد، این غار از مشهورترین جاذبه های گردشگری همدان محسوب می شود، که سالانه گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود جذب کرده است، غار علیصدر همدان بزرگ ‌ترین غار آبی ایران و جهان است که می توان در آن قایق سواری کرد و طولانی ‌ترین مسیر قایق‌ رانی در جهان را دارد، این غار از شگفت ‌انگیزترین جاذبه‌ های طبیعی ایران و جهان که قدمت آن به میلیون‌ ها سال پیش بازمی ‌گردد، این غار توسط فردی بنام علی صدر در نزدیکی روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودر آهنگ در استان همدان واقع شده است. غار زیبا علی صدر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گنبد علویان همدان

گنبد علویان از جاهای تاریخی همدان می باشد، این مکان تاریخی در چهارباغ علویان، در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله قرار دارد. گنبد علویان از جاذبه های منحصربه ‌فرد تاریخی دارای معماری بی نظیری از معماری دوره اسلامی می باشد که در اواخر دوره‌ سلجوقیان در قرن ششم هجری احداث شده در سفر به همدان از گنبد علویان نیز دیدن نمایید.بلیط هواپیما تهران همدان را از سایت اس چارتر ررو کنید.

بازدید : 2
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 15:17

پل های تبریز

شهر تبریز یکی از تاریخی ترین شهرهای مهم ایران است، که دارای قدمتی تاریخی و بزرگترین و با ارزش ترین آثار تاریخی می باشد. شهر تاریخی تبریز سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی پل های تاریخی تبریز بپردازد، شهر تبریز دارای پل های تاریخی متعددی می باشد، که در ادامه با معرفی این پل های تاریخی همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر مشهد تبریز خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

بازدید : 2
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:52

کشک خشک مشهد

کشک خشک از خوشمزه ترین سوغاتی های لذیذ مشهد که آنرا می توانید از فروشگاه ها و مغازه های سرتاسر مشهد و اطراف حرم در انواع مختلفی همچون رشته ای، مشتی، قیفی، دو سر پیچ و گرد تهیه کنید. جالب است بدانید این کشک ها دارای طعم هایی نظیر زیره ، قره قوروت ، موسیر می باشد.

جیلی بیلی مشهد

جیلی بیلی از دیگر سوغاتی های مشهد که از خوراکی های پرطرفدار برای کودکان می باشد، این خوراکی آب نبات های رنگی با طعم های متفاوت می باشد که در مشهد به جیلی بیلی معروف می باشد.

ترشی مشهد

در آخر مقاله به معرفی ملس ترین و خوشمزه ترین سوغاتی مشهد می پردازیم، ترشی مشهد خوشمزه ترین نوع ترشی که در ایران معروف می باشد و طرفداران زیادی دارد، این ترشی از ترکیب گوجه فرنگی، گل کلم، هویج، کرفس، سبزیجات معطر، انواع ادویه تهیه می شود و این ترکیب را با آب گوجه و سرکه ترکیب می شود که دارای طعم مختلف می باشد، در این ترشی از ادویه ها وسبزیجات معطر نیز استفاده می شود.بلیط هواپیما شیراز مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بازدید : 3
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 13:22

بهترین زمان بازدید از قنات قصبه گناباد

گناباد دارای آب و هوای سرد و خشکی می باشد، اگر می خواهید از قنات قصبه گناباد دیدن نمایید بهترین فصل بهار می باشد، در تابستان هوا خیلی گرم و آفتاب خیلی سوزانی دارد، فصل پاییز و زمستان هوا خیلی سرد می باشد و از سرمای هوا اذیت خواهید شد، در تعطیلات عید نوروز و تعطیلات رسمی نیز این جاذبه ی دیدنی بسیار شلوغ می باشد و اگر از شلوغی فراری هستید این زمان نیز برای سفر مناسب نمی باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

امکانات رفاهی قنات قصبه گناباد

قنات قصبه گناباد از محبوب ترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی در این شهر که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد، این جاذبه ی دیدنی متاسفانه امکانات رفاهی زیادی در دسترس ندارد و برای بازدید از قنات قصبه باید امکانات رفاهی و لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. تنها سرویس بهداشتی ۵۰۰ متر با این قنات فاصله دارد. همچنین رستوران هایی نظیر رستوران لاله، رستوران خاتم، سفره خانه شریعت، و رستوران کویر در مسیر جاده به سمت قنات می باشد.

بازدید : 2
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 17:07

دکمه فرار

قطعا کاپیتان «سالی سولنبرگر» (Sully Sullenberger) کاملا با این دکمه آشنا است (او قبل از بازنشستگی‌اش مجبور شد که از این دکمه استفاده کند).

همانطور که در سایت «مکانیک‌های معروف» گفته شده، چرخاندن دکمه‌ی فرار بدین معنا است که خلبان می‌خواهد هواپیما را برای فرودی خاص و ضروری آماده کند، آن هم بر روی آب.

یکی از کاربران سایت کوئرا به نام «مت جویس» (Matt Joyce) اینطور این مسئله مهم را توضیح داده است:

با فعال‌سازی این دکمه، تمامی راه‌های ورودی هوا به داخل هواپیما بسته می‌شود تا آب وارد کابین نشود و غرق شدن هواپیما را به تاخیر بیاندازد، اما در هر صورت غرق شدن هواپیما قطعی است و کلید رهایی از این وضعیت خطرناک گوش دادن به حرف‌های خدمه‌ی هواپیما است تا بتوانید به سرعت هرچه بیشتر هواپیما را تخلیه کنید.

در زمان فرود بر روی آب، خدمه به مسافرین اعلام می‌کنند که قرار است ضربه‌ی شدیدی را در هنگام رسیدن هواپیما به آب احساس کنند. پس همگی از بستن کمربندهای خود باید مطمئن شوند تا آسیبی نبینند.

سپس خلبان تمامی موتورهای هواپیما را به طور کامل خاموش می‌کند و سعی می‌کند تا هواپیما را در حالت فرود نگه دارد. این کاری است که طبق سخن یکی از مسئولیت، در آموزش‌های خلبان به او آموخته‌اند. خرید اینترنتی بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی را با آس چارتر تجربه کنید.

بازدید : 2
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:49

حمام خرم سلطان؛ یادگار ملکه عثمانی

حمام خرم سلطان، دیگر جاذبه معروف و باشکوه استانبول است. اگر از افرادی که تا به حال به این شهر سفر کرده‌اند، درباره جاهای دیدنی استانبول بپرسید، قطعا یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که نام می‌برند، حمام زیبای خرم سلطان است. این حمام تاریخی و دیدنی، در ایاصوفیه استانبول و در منطقه پر گردشگر فاتح قرار دارد. قدمت حمام تاریخی خرم سلطان به قرن شانزدهم و زمان حکومت سلطان سلیمان، پادشاه عثمانی باز می‌گردد. جریان ساخت حمام به آنجا می‌رسد که خرم سلطان، ملکه پادشاه عثمانی، دستور می‌دهد تا برای مردم مذهبی شهر و در نزدیکی مسجد معروف استانبول، حمامی بسازند و به این صورت، پس از ساخت حمام، نام خرم سلطان را بر روی آن می‌گذارند .خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط ارزان چارتری استانبول و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما تبریز استانبول را با آس چارتر تجربه کنید.

بازدید : 2
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 13:09

پیتزای سفینکیونه

پیتزا سفینکیونه (Pizza Sfincione) یک نوع پیتزا سنتی بی‌نظیر ایتالیایی است که به‌خصوص در منطقه سیسیل ایتالیا محبوب است. این پیتزا به طور خاص در شهر پالرمو شهرت دارد. پیتزا سفینکیونه در برابر پیتزا سنتی ناپولی که به‌صورت نازک و خوشمزه سرو می‌شود، ضخیم‌تر و پرفروش‌تر است. پیتزا سفینکیونه با استفاده از یک خمیر خوشمزه و عمدتاً خمیر سنتی سیسیلی تهیه می‌شود. این خمیر معمولاً شامل آرد گندم سفید، روغن‌ زیتون، آب، نمک و مخمر است. خمیر سفینکیونه به‌ صورت مستطیلی با ضخامتی متوسط باز می‌شود و در یک قالب سینی بزرگ قرار می‌گیرد. تاپینگ‌های پیتزا سفینکیونه شامل مواد متنوعی هستند که بر روی خمیر قرار می‌گیرند. معمولاً از سس گوجه‌فرنگی غنی و خوشمزه، پنیر موزارلا، قارچ، سرخ‌کردنی، پیاز، رومی، زیتون، آویشن و پپرونی استفاده می ‌شود. تاپینگ‌های سفینکیونه می‌توانند به‌دلخواه شما تغییر کنند و بسته به سلیقه شما و امکانات موجود تنوع داشته باشند. پیتزا سفینکیونه پس از تهیه تاپینگ‌ها، درون فر قرار می‌گیرد و به مدت‌زمان مناسبی در دمای مناسب پخته می‌شود تا خمیر بپزد و تاپینگ‌ها متلاشی نشوند. در نهایت، پیتزا سفینکیونه باید طلایی و رنگارنگ باشد. پیتزا سفینکیونه با ظاهری خوشمزه و طعمی منحصربه‌فرد، تجربه‌ای متفاوت از پیتزا را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید این پیتزا را در رستوران‌ها و فروشگاه‌های پیتزا در سیسیل یا در برخی رستوران‌های ایتالیایی در سراسر جهان سفارش دهید یا حتی در خانه به‌صورت خانگی تهیه کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی تهران میلان در مشهد می باشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 75
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 1028
  • بازدید سال : 2756
  • بازدید کلی : 2756
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی